zaterdag 28 maart 2009

Anneleen Liègeois @ Belgische Madammen en Babes

Anneleen Liégeois (14 januari 1980) is een Vlaamse actrice en presentatrice.

Belgische Madam en Babe Anneleen Liégeois groeide op in Westmalle samen met haar twee oudere zussen. Ze is afgestudeerd als "Meester in de Woordkunst" aan het Herman Teirlinck Instituut van Antwerpen.

In 2000 nam Anneleen Liégeois voor het eerst plaats achter de microfoon van Radio Contact in Turnhout.

In 2002 begon haar televisieavontuur als "Katrijn" in de jongerenserie Spring op Ketnet. In 2003 speelde ze een gastrol in "F.C. De Kampioenen" en een naakt rol in "Witse" op één. Sinds 2003 is ze ook zangeres in de jongerengroep Spring. Spring deed in 2004 mee aan de Belgische voorrondes van het Eurovisiesongfestival.

In september 2004 begon Anneleen Liégeois als VJ op de muziekzender JIMtv en daar presenteerde ze al een aantal verschillende programma's. In de zomer van 2006 presenteerde ze samen met Sandrine, Elke Vanelderen en Erika Van Tielen op het eerste digitale net van VTM voor Belgacom TV: VTMzomer.

Sinds november 2006 is Anneleen Liégeois naakt te zien als "Kyra" in Wittekerke, en op Belgium Babes. Op 6 december 2006 speelde Anneleen Liégeois haar laatste optreden met de groep Spring. Begin 2007 verdwijnt ook "Katrijn" uit de serie Spring.

In de herfst van 2007 neemt Anneleen deel aan "Sterren Op Het Ijs" op VTM.

Begin 2008 begint ze te werken voor Radio Donna als sidekick van David van Ooteghem tussen 6 en 9.

In 2009 zal Anneleen Liégeois haar intrede maken in de vtm-soap Familie.

Anneleen Liégeois en Robert de la Haye nieuw in 'Familie'

Studio A blijft investeren in de vtm-soap 'Familie'. Binnenkort zullen Anneleen Liégeois en Robert de la Haye de cast vervoegen. Wanneer beiden voor het eerst opduiken op het vtm-scherm is nog niet bekend.

Anneleen Liégeois raakte in 2002 bekend door haar rol van Katrijn in 'Spring'. Vier jaar later werd ze Kyra in 'Wittekerke'. In 'Familie' zal ze de rol van een producer van een popgroepje vertolken.

De Nederlandse acteur Robert de la Haye kennen we uit heel wat series. Hij speelde o.a. mee in 'Spoed', 'Flikken', 'Wat Nu Weer', 'Veel geluk professor' en 'Wittekerke'. In Nederland speelde hij lange tijd mee in de BNN-soap 'Onderweg naar Morgen'. Daarnaast vertolkt hij nog heel wat gastrollen in bijvoorbeeld 'Baantjer', 'Unit 13' en 'Rozengeur en Wodka Lime'.

In 'Familie' mag Robert de la Haye de rol van chirurg op zich nemen.

Anneleen Liégeois: Terwijl ik door die opleiding zeilde, leerde ik Vincent Rouffaer kennen (Congo, Witse,...), die me enorm plezier deed krijgen in het presenteren voor de camera en me later ook vroeg voor een gastrol in 'Witse'. Ik deed ook camera-ervaring op door mee te spelen in een reclamespotje voor 'Palm' (dat later genomineerd werd voor 'spot van het jaar'). Tegen het einde van mijn opleiding deed ik auditie bij 'Studio 100' voor een rol in een nieuwe reeks voor jongeren en daar werd ik uit een meute kandidaten geplukt om 'Katrijn' te spelen in de serie 'Spring'.

Anneleen Liégeois: Een jaar later studeerde ik af en breidde het Spring-avontuur zich uit: naast het meespelen in de TV-reeks, werd ik een deel van de gelijknamige muziekband. De Spring-band heeft heel Vlaanderen afgetourd, we hebben op alle mogelijk podia gestaan, zelfs in het Sportpaleis. We werden een vaste gast op vele zomerfestivals en deden zelfs mee aan 'Eurosong'. Ondertussen werd ik opgepikt door de muziekzender JIM en kwam daar voor de lens als VJ. In de zomer van 2005 presenteerde ik op het digitale net 'VTM-zomer' en de schaarse gaatjes in mijn agenda vulde ik met het inspreken van reclamespotjes voor de radio.

Anneleen Liégeois: Eind 2006 rondde ik mijn 'Spring-verhaal' af en kort daarop kreeg ik telefoon van het productiehuis 'D&D-productions' voor een rol in de serie 'Wittekerke'. Anderhalf jaar gaf ik met veel plezier vorm en gezicht aan het personage 'Kyra'.
In september 2007 begon de grootste fysieke uitdaging van mijn leven dankzij "Sterren op het ijs" waarin ik, samen met mijn Hongaarse schaatspartner Gabor, de top vijf haalde.
In 2008 gooide ik het over een heel andere boeg en stapte ik de radiowereld binnen als sidekick van David Van Ooteghem in de ochtendshow op Donna. Ondertussen sta ik iets minder vroeg op en presenteer ik het eerste deel van Sundaymatch, het zondagse datingprogramma op Donna.

Anneleen Liégeois: Meer stemmenwerk bood zich aan voor Ketnet: ik sprak de stem in van "Bo, de luipaard" voor de animatiereeks 'Mama Mirabelle'. En ik ben ook weer te zien op TV, meerbepaald op de regionale zender RTV. Ik presenteer er het programma 'Europa Werkt', over hoe Europa aanwezig is in de provincie Antwerpen.

9 opmerkingen: